Renuntare la fumat

Beneficiie oferite de renuntarea la fumat

Beneficiile renuntarii la fumat se vor resimti imediat, asadar, cu cat renuntati mai repede, cu atat scad mai mult sansele imbolnavirii.

Indiferent ce varsta aveti cand va lasati de fumat, veti micsora drastic riscul de:

  • hipertensiune arteriala si infarct miocardic;
  • cancerul pulmonar sau alte boli pulmonare;
  • probleme de fertilitate si impotenta;
  • probleme dentare si afectiuni gingivale;
  • moartea prematura.

Planul gandit pe 5 zile, pentru renuntare la fumat

ZIUA 1

  • astazi veti lua decizia ca vreti sa renuntati la fumat;
  • alegeti sa nu mai fumati nici o tigara;
  • in prima zi, veti consuma doar fructe si veti bea 6-8 pahare de apa;
  • veti face exercitii de respiratie adanca;
  • va veti plimba in aer liber;
  • trebuie sa nu uitati ca pofta de fumat dureaza doar 3 minute si ca trebuie sa va abtineti;
  • de indata ce simtiti nevoia sa fumati, beti apa, faceti exercitiile de respirtie adanca si plimbati-va.

Felicitari, ziua 1 a trecut cu bine! Nu uitati care este scopul dumneavoastra - vreti sa renuntati la fumat.

ZIUA 2

  • pe perioada celor 5 zile, este deosebit de important sa nu consumati cofeina, deoarece nicotina si cofeina creeaza pofta una dupa cealalta. Deosebit de important este sa nu consumati dulciuri, sucuri,prajituri;
  • in ziua a doua, este foarte probabil sa resimtiti crampe musculare, dureri de cap, somnolenta, insa toate aceste simptome sunt absolut normale si trec in 2-3 zile;
  • in ceea ce priveste regimul alimentar, adugati in meniu si zarzavaturi.
  •  

Felicitari, ziua 2 a trecut cu bine! Nu uitati care este scopul dumneavoastra - vreti sa renuntati la fumat.

ZIUA 3

  • in cea de-a treia zi, veti incepe sa curatati lucrurile imbibate cu miros de tutun (scaunele, husele de la masina, etc); 
  • pe toata durata celor 5 zile nu se va consuma alcool;
  • incercati sa nu mancati foarte mult la o masa;
  • in regimul alimentar se vor adauga lactate.

Felicitari, ziua 3 a trecut cu bine! Nu uitati care este scopul dumneavoastra - vreti sa renuntati la fumat.

ZIUA 4

Putem spune ca perioada cea mai grea a trecut!

  • incepand de astazi veti simti mult mai bine aroma mancarurilor, dintii vor fi mai albi, tenul mai viu colorat si, nu in ultimul rand, ati facut economii financiare; 
  • puteti largi varietatea de alimente pe care o consumati - adaugati cereale si excludeti carnea;
  • veti vedea ca cei apropiati dumneavoastra apreciaza efortul si va sustin. 

Felicitari, ziua 4 a trecut cu bine! Nu uitati care este scopul dumneavoastra - vreti sa renuntati la fumat.

ZIUA 5

Controlul greutatii

  • de cele mai multe ori, nefuratorii au ritmul cardiac mai lent decat persoanele fumatoare;
  • este deosebit de important sa faceti exercitii in natura, cum ar fi: alergatul, mersul pe jos, mersul cu bicicleta, sau, de ce nu, inot;
  • este indicat sa reduceti grasimile rafinate din alimentatie (untul, uleiul), dar si carnea;
  • cosumati legume, fructe si cereale in cantitati mari;
  • zaharul nu este nici el benefic, asa ca trebuie sa incercati sa il eliminati din meniu. 

Formati-va un obicei din a manca corect si regulat!

  • dupa principiul mancati ca un imparat dimineata, ca un print la pranz si ca un om sarac seara, trebuie sa va programati mesele.
  • intre mesele principale, incercati sa nu mancati nimic. Beti doar apa! Dupa cum bine stim, fiecare gustare intre mese mareste nivelul lipidelor din sange, care poate produce boli arteriale si de inima;
  • Respectati un program de 4-5 ore intre mese;
  • mancarea nesanatoasa, dar si obiceiurile nesanatoase pot duce la ingrasare.

Respectand acest plan, veti fi mai fericit, mai echilibrat si mult mai sanatos. Totodata, veti economisi bani, lucru care va bucura familia.

Va felicitam pentru reusita!

Planul prezentat mai sus a fost special gandit de o echipa de specialisti americani. Acest plan a functionat pentru 14 milioane de oameni din toata lumea. 
 

Mult succes!